onsdag 13. april 2011

Ny blogg

Har i nesten et år nu lagt bort bloggen heilt. Orka rett og slett ikke, men blei nu inspirert av mi søte venninne, Cecilie, til å start opp igjen, da ho og har laga sæ blogg. Har derfor også starta på ny frisk, med ny bloggadresse og.

Flytta i fjor høst (2010) til Mosjøen. Va veldig spendt på korsn det skulle gå, men det har gått over all forventning. Å få sæ jobb gikk greit i starten. Jobba første månedan i et fødselsvikariat på ei sykehjemsavdeling på Vefsn sykehjem, men da ho æ gikk i stillinga til kom tilbake fra permisjon blei æ gåanes arbeidsledig i litt over 1 måned, før æ fikk nattstilling i hjemmetjenesten. Har fast 50% stilling, men jobba i 75% som e full stilling på natt. Jobba ikke bærre ute i hjemmetjenesten, som i at æ kun e ute å kjør. E også endel inne i bemanna omsorgsboliga, og inne på sykehjem, "Parken". Trives kjæmpegodt, og har fantastiske kollegaa.
Har jo og familie her (bla bor morfaren min inne på sykehjemmet kor æ jobba nu), og det e veldig godt å vær nær dem. Særlig nu i det siste har det vært litt trasige omstrendigheta, og har vært ekstra godt å vær her hos dem da. Søskenbarnan mine, Ida på 9 år, og Anders på 16, har æ alltid hatt kjæmpenært forhold til, og føla mæ så tætt til de at de næsten e som mine søsken å rægn. <3
Har og  fått heilt fantastiske venninna her og vi har starta strikkeklubb. Alle har ei tilknytning til politistasjonen (jobben til samboern min) alle sammen - noen gjennom kjæresta der, noen jobba der sjøl, og noen av jentan har både kjæreste der OG jobba der sjøl. "Strekk og drekk" blei danna etter meget kort tid her, etter en fuktig kveld på Åge Aleksandersen-konsert, og vi møtes ofte til "klubb" og til andre festligheta.

Mosjøen e så koselig, bortsett fra det store, stygge, grønne verket vi bor rett atme...så har det egentlig ganske fantastisk i denne lille byen midt i Norge. Skulle bærre ønska æ kunne flytt mine kjære foreldra, søstra mi, og alle mine gode vænna i Bodø, hit. Flere av mine nærmeste venninna har jo fått unga, og det e skikkelig trist å vær så langt unna da. Stine si lille Matilde e blitt over et år, og lille Sophia, gudmor-ungen min som blei født i august i fjor, voks jo så utrulig fort. <3 Savn <3 Håpa det bli litt oftere tura nordover nu mot våren og sommeren så æ får se snuppan litt meir. <3


"Det glitrer av sol i den bratte grend,
det dufter av mark og enge.
Hvor skulle vel våren ellers hen?
Vi venter jo på den så lenge.
Jeg elsker den vår som du knapt kan se,
en blomst som sprang ut i den kolde sne"
Av Arnulf Øverland

2 kommentarer:

  1. heia Marie! Så arti å les bloggen din:D va kjempefine egg du har laga :) sydenklem fra Stine

    SvarSlett
  2. Det va forresten ikke helt enkelt å legg inn kommentar her, måtte velg profil, også logg mæ inn på googlekontoen min for å få til.. E det bare mæ, eller finnes det kanskje en enklere måte å gjør det på?

    SvarSlett